Pintek. Karkai és iliyei tiszteimet reggel

elbocsátván ma sem későn indultam , s ebédre Nagy-Apoldra, éjszakára pedig Keresztényszigetre men-tem. Azonban még reggel érkezének liolmi tábori katonák is az Majos uram levelével. Ma is napestig, és az múlt éjjel is szép tavaszi módon szolgált a£

nap; Istennek hála útunk még is száraz és törett vagyon.

2 4 . S z o m b a t . Sietnem kelletvén az Székely László uram lakadalmára ugyan idein indulék meg, és hogy annál többet mehessek, sidejébben szállhassak, csak egyvégben mentem; sokat is kerülvén alkonyodólag érkezhettem csak Szent-Ágotára. Ma nagyobb, részint hegyes és sáros de nagy útat is jővén, lovaim igen elbágyadtak. Az idő mindazáltal mind nappal, s mind éjjel szép melegen, s tavaszi módon szolgált.

25. Vasárnap. Nem várakozhatván előttem álló útam miatt, az praedikátió után innen is megindultam, s ebédre Nethusra, éjszakára pedig „(egy szó hiány-zik)" verdődénk. Istennek hála ma is, és éjszaka is szép napunk lön.

2 6 . Hetfö. Sirató estire én is másokkal együtt Székely László u r a m t ú l Erkedre mára hivattatván, igen reggel nem indultam, és szántszándékkal való kerüléssel ebédre Szász-Keresztúrra érkeztem; az hol is postamester uramat az udvari ifiakkal együtt tanálók; de ö kegyelme semmit sem késvén, azonban én is ebédemet végeztem, hálni nagy idein beérkez-tem Erkedre; az hol is annak rendi szerént az va-csora víg lakással telék el. Ez nappal s éjszakai idő is szépen szolgált.

27. Kedd. Isten kegyelmi bűi valóban alkalma-tos idők szolgálnak az mostani lakadalmaskodásra is Tegnap az hivatalosokban feles főrend és urak is

gyülekezvén be, ma mintegy tiz óra felé indulánk meg csak szép rendesen Erkedrül; és noha csak egy mérföldnyire van az lakadalmoskodó hely, de felet-tébb lassan menvén, és az dispositiók közben igen gyakran meg is állván, csak délesti két óra felé érkezheténk Dersre; az hol is az fejedelem képét Bánffi Zsigmond uramat közönségesen szállására ki-sérvén eloszlánk; s míg az vőlegény eskiidtetése s ajándékok praesentálása véghez ment, elkésődvén az idő, hat óra tájban iillieténk le csak asztalhoz, és az sok ital s táncz után éjfél után oszolhatánk el.

28. Szerda. Az tegnapi múlatás után nem szinte jól érzém magamat. Jó reggel felkelvén holmi

dol-gaimban foglalatoskodtam. Azonban az lakadalmi háznál másokkal együtt föröstökömezvén kilencz óra tájban, mintegy délesti másfél óra tájban megindu-Iánk Dersbül, és az násznépivei együtt és sötétedve érkezénk Szász-Kézdre; az hol is az italt, valamint tegnap , nem tágítottuk. Ma is egész nap, éjszakájá-val együtt szép tavaszi módon vis „(néhány szó ki-maradt)".

29. Csütörtök. Szász-Kézdrül is mintegy reggeli hét óra tájban indulánk; egy végtében megállapodás nélkül menvén érkezénk háló helyre Sáros nevü szász faluba; az hová is idein szállva meg asztalhoz is gyertya nélkül lilénk le; s vig lakással töltvén az időt, itt is éjfél után fekhetélik le. Az mult éjszaka (eső) lőn, nappal pedig igen sütő meleg; nóha délután mintegy fertályóráig záporeső is esett.

30. Pintek. Sárosrúl Isten jóvoltábúl szerencsé-sen megindulánk és Szász-Medgyesre kerülvén, az városon által is menvén, délelőtt érkezénk az Székely László vőlegény úr házához Pócstelkére; az hol is

MONÜM. HUNG. H I S T . SCRIPT X V I I I . 3

délesti bárom óra tájban ülvén le az asztalhoz, sokáig való ital után eloszlánk. és ez napot is szerencsésen eltölténk, kiért is áldassék Istennek szent neve. Az múlt éjszaka, és ez mai nap is rekkenő lön.

M á j u s .

1. Szombat. Az ország rendelése szerént ez mai nap is böjti, de az böjtre nézve utolsó is lévén, meg-kell vala üllenünk, de közönségesen is elunván az hosszas vendégeskedést, farsangolást kicsinytül fog-vást nagyig mind eloszlánk; és elbúcsúzván gazdánk-túl én éjszakára jöttem Hosszú-Aszó nevü szász falu-ba. Ma is napestig igen sütett az nap; éjszakán is tiszta idö Ion.

2. Vasárnap. Könyörgést hallgatván Hosszú-Aszórúl jó reggel megindultam, és ebédlő helyre mentem Karácsonfalva nevü oláh faluba, az hol is feles irásimat végezvén Berkest Maramarosba expe-diálám, s majd majd későcskébben indulhatván, mind-azáltal jókor érkeztem Karkóba. Ma igazán nyári és felettébb is meleg idő lön; az múlt éjszaka is rek-kenő volt.

3. Hétfő. Aprólékos dolgaimat végezvén, itt Kar-1 óban évén ebédet, s ebéd után megindultam sietvén az gyógyi förödöbe, egy húzómban mentem Alke-nyérre; az hová is vacsorára érkezék Orlai ur Bor-berekbül. Ma délig nyári idö lön; de délután valami-vel rettenetes szél kezdett lenni, és estig is tartott, alig maradhattunk magunk is az nagy por miatt.

Az múlt éjjel pedig tiszta meleg és csendes éjsza-kánk lön.

f Kedd. Jó reggel felkölteni, hogy hamarébb

érhessem az fördöt; de az G-yalmár mellett való Ma-ros tartóztata sokáig bennünket, képtelen nagy szél lévén valamint tegnap, úgy ma is délig, és az múlt éjszaka is, de az mint hallom országszerte is még ezen két nap. Bajosan, mindazáltal még is minde-nestül fogva által költözénk, és mintegy reggeli ki-lencz óra tájban érkezénk; kétszer, és alkalmas ideig förödvén ezen nap, és csak egyszer is évén.

5. Szerda. Ezen napot egészen itt az förödésben töltém, ma is kétszer förödvén. Azomban feles iroga-tásim is voltak Ekédéi Ferencz uramhoz s másokhoz ide jövéü azö kegyelme szolgája levelekkel. Ma igen szép tiszta meleg ido lön; az múlt éjjel is pedig me-leg és csendes idö lön.

6. Csütörtök. Ez nap is szép melegen és sütősen szolgála. Ezt is kétszeri förödéssel töltém, és itt hely-ben. Ma is tegnaphoz hasonló szép napunk lön; az múlt éjszaka is csendesen viselé magát.

7. Pintek. Ez napon is egészen itt valék, sokfelé való Írással. Azonban ma is kétszeri förödéssel tölt-vén el ez napot is. Ma is szép meleg nap lön, úgy éjszaka is.

8. Szombat. Ma is itt az fördöben valék, csak egyszer förödvén, és nem is lévén igen jól. Marama-ros felé is expediálám Pikkát. Azonban Naláczi uram-nak is vettem Bábolnárúl levelét, kiben hí házához holnap estvére; oda is Ígérkeztem. Teleki uramhoz is expediálám szabadosomat. Ez napon igen meleg idő lön; az múlt éjjel is szép harmatos idő.